Contact Form

Name

Email *

Message *

Cari Blog Ini

Anthe Wint Als Eerste Persoon Met Beperking Jobstudent Van Het Jaar

Anthe wint als eerste persoon met beperking 'Jobstudent van het Jaar'

Een droom komt uit

Anthe Goeman (17) scoorde afgelopen donderdag de hoofdprijs bij de uitreiking van de award Jobstudent van het Jaar, een initiatief van Randstad. Ze is de eerste persoon met een beperking die deze prijs in de wacht sleept. "Dit had ik nooit verwacht", aldus de Zoozie-medewerkster. "Ik ben zo blij dat ik een voorbeeld kan zijn voor anderen."

Trots op haarzelf

Anthe, die het syndroom van Down heeft, werkt al vijf jaar bij Zoozie als afwashulp. Ze werd genomineerd door haar collega's, die onder de indruk waren van haar werkmentaliteit en enthousiasme. "Ik ben trots op mezelf", zegt Anthe. "Ik heb hard gewerkt en ben nu beloond voor mijn inzet."

Sparen en sushi eten

De prijs bestaat uit een cheque van 2.500 euro, die Anthe naar eigen zeggen gaat sparen en gebruiken om sushi te eten. "Dat is mijn lievelingseten", lacht ze. Maar ze wil ook iets terugdoen voor de mensen die haar hebben geholpen. "Ik wil een deel van het geld doneren aan een goed doel voor mensen met een beperking."

Voorbeeld voor anderen

Anthe hoopt dat haar verhaal andere mensen met een beperking zal inspireren om hun dromen na te jagen. "Ik wil laten zien dat alles mogelijk is, als je maar in jezelf gelooft", zegt ze. "Ik heb nooit opgegeven en nu heb ik mijn doel bereikt."

Reacties

De overwinning van Anthe is met veel enthousiasme ontvangen. "Dit is een fantastische prestatie", zegt Marc Van den Brande, CEO van Randstad. "Anthe is een rolmodel voor iedereen die met uitdagingen in het leven te maken krijgt. Haar verhaal is een inspiratie voor ons allemaal."

Ook Vlaams minister van Werk en Sociale Economie Hilde Crevits (CD&V) loofde Anthe's prestatie. "Dit is een belangrijke stap voorwaarts in de inclusie van mensen met een beperking op de arbeidsmarkt", zei ze. "Anthe bewijst dat iedereen, ongeacht zijn of haar beperking, een waardevolle bijdrage kan leveren aan de samenleving."


Comments